16

O pracy asystentki oficjalnie

Od kandydatek aplikujących na stanowisko asystentki, asystentki prezesa, dyrektora, zarządu lub sekretarki w obecnych czasach oczekuje się wykształcenia wyższego na kierunku administracji lub zarządzania. Asystentka zatrudniana jest wszędzie tam, gdzie występuje potrzeba organizacji prac biurowych danej firmy, czyli w każdym większym przedsiębiorstwie działającym na terenie Polski, asystentka Chorzów. Stanowisko asystenckie dedykowane do pracy przy biurach zarządu lub przy stanowiskach zarządczych są powszechne i niezależne od branży oraz rodzaju działalności prowadzonej przez firmę. Często, w zależności od organizacji pracy w firmie stanowisko asystenckie może być wzbogacone o dodatkowe zadania i obowiązki z zakresu działania danego działu lub innej podjednostki.

16Od kandydatek wymaga się:

  • doskonałych umiejętności organizacyjnych,
  • wiedzy na temat administracji,
  • doskonałych umiejętności interpersonalnych,
  • umiejętności organizacji spotkań, podróży służbowych, wiedzy na temat prowadzenia kalendarza,
  • znajomości języków obcych,
  • biegłej obsługi komputera (poczty, programów biurowych, pisania bezwzrokowego, stenotypowania),
  • znajomości zagadnień finansowych i księgowych.

Co ważne, na współczesnym rynku pracy istnieje wiele szkoleń specjalizujących się w kształceniu osób pełniących funkcje asystenckie, dlatego ukończenie takiego kursu stanowi cenny punkt w CV. Szkolenia te związane są z zagadnieniami dotyczącymi obsługi komputera oraz zadań czysto asystenckich. W przypadku firm o określonym, ścisłym profilu działalności, asystenci mają obowiązek przeszkolenia w zakresie konkretnej branży i określonych umiejętności.

0 574
Avatar for Anna
Anna

Napisz komentarz